Himmerlands handel logo

e-mærket logo

Handelsbetingelser hos Himmerlands Handel

Generelle oplysninger

Himmerlands handel ApS
Østergade 1C
9574 Bælum
CVR nr.: 42146846
Telefon: 21538608
Email: [email protected]

Betaling og priser

Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre på priserne.
Himmerlands Handel modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard,
MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen sendes. Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms. Vi tager ikke kortgebyrer.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  2. Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Levering

De anførte leveringsterminer er oplyst efter vores bedste skøn.
Du oplyser leveringsadressen og har ansvaret for, at en fuld læsset lastbil kan køre ved egen kraft på jævnt bæredygtigt underlag.
Vi påtager os intet ansvar for kørevejens eventuelle manglende bæreevne og skader afledt deraf.
Transportforsikring tegnes kun på din opfordring og regning. Hvis der oplyses forkert leveringsadresse, eller det ikke er muligt at komme frem til leveringsadressen, er vi berettiget til at debitere dig for enhver deraf følgende ekstraomkostning.

Gebyrer

For køb under visse beløbsgrænser kan der blive tillagt et fragtgebyr eller et håndteringsgebyr, når kunden ønsker levering. Køb over bestemte beløbsgrænser leveres fragtfrit.
De præcise beløbsgrænser og eventuelle gebyrer vil blive vist i kundens indkøbskurv, før ordren afsluttes.

Leveringsmuligheder

De fleste leveringer bliver leveret med egen kranbil, dog skal der være kørefaste veje!
Der leveres kun i Danmark. – Ved ikke-brofaste øer kan vi levere til nærmeste havn.

Vejledende leveringstider

Bemærk at leveringstiden kan variere, efter placeringer i landet og størrelsen af ordren.

Nordjylland – Midtjylland2-5 arbejdsdage
Sønderjylland – Fyn5-8 arbejdsdage
Sjælland samt brofaste øer6-14 arbejdsdage

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Himmerlands Handel ApS
Fabriksvej 30, Assens
9550 Mariager.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

B2B handel, alle handler er solgt uden nogen form for reklamationsret.

Produktinformation

  • Træ er et naturligt materiale og det kan variere i størrelsen, især i forhold til træets fugtighed.
  • Træ fra savværket kan svinge helt op til 10% i overmål i dimensionerne bredde og tykkelse.
  • Vores træ er ikke endeskåret, hvilket kan medføre afvigelser i længden på op til 10 centimeter i overmål.
  • Alle produkter gennemgår en kvalitetskontrol, før de sendes.
  • Garantier og returretter beskrives separat under returbetingelserne.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, at du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for tømmer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: Retur med Danske Fragtmænd, da priser er differentieret efter hvor i landet varen skal afhentes og hvor mange m³ og varen skal afhentes med en kran bil vil omkostningen for returneringen kunne beløbes sig op til 3050 kr. inkl. moms

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelseaf varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til (gerne med udfyldt returseddel):

Himmerlands Handel ApS
Fabriksvej 30, Assens
9550 Mariager

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på
ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Fortrydelsesret i erhvervskøb
Ved B2B-handel kan købet ikke fortrydes.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens
online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Himmerlands Handel ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på himmerlandshandel.dk er Himmerlands Handel ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: [email protected]

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 2024/04/29

Se online version af handelsbetingelser https://himmerlandshandel.dk/handelsbetingelser

Print handelsbetingelser (og standardfortrydelsesformular)

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
himmerlandshandel.dk
Fabriksvej 30, Assen
9550 Mariager
[email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Ofte Stillede Spørgsmål

Klik på et spørgsmål herunder og se vores svar.

Hvor stammer jeres træ fra?

Vores træ kommer direkte fra danske skove, hvor bæredygtighed og miljøbevidsthed er i fokus. Vi er stolte af at støtte lokalt skovbrug, der anvender principperne for bæredygtig skovdrift.

Hvad indebærer bæredygtige skove?

Bæredygtige skove er de skove, der bliver forvaltet med henblik på at opretholde og forbedre skovens sundhed, diversitet, og økonomiske værdi.

Hvad betyder det, når I siger, at træets dimensioner kan svinge op til 10%?

Når vi siger, at træets dimensioner kan svinge op til 10% i overmål, betyder det, at træet kan variere i bredde og tykkelse med op til 10% af den angivne størrelse. Dette skyldes, at træ er et naturligt materiale, og derfor kan der være variationer i størrelsen. Hvilket også er årsagen til at træ ofte leveres i overmål fra savværket.

Hvad betyder det, når I siger, at træet er i overmål?

Når vi omtaler træ som værende i "overmål", betyder det, at træet ofte er længere end den angivne længde, da det fra savværket ikke er endeskåret.

Hvad betyder det, når I siger, at træet ikke er endeskåret?

Når vi siger "endeskåret", refererer vi til den proces, hvor træets ender ikke nødvendigvis er skåret præcist eller jævnt. Dette kan forekomme, når træet er ruhugget eller ikke er blevet færdigbearbejdet for at have en nøjagtig længde. Bemærk, at der kan være en variation på op til 10 centimeter i overmål i længderne på grund af denne proces.

Hvilken kvalitet er jeres træ?

Vores træ er af en rigtig høj kvalitet, dog kan der forekomme småfejl og mindre bomkanter. Det er vi opmærksomme på og derfor vil du i nogle tilfælde opleve at få ekstra træ gratis med i din ordre.

Indkøbskurv
Scroll to Top